Իրանի և Միացյալ Նահանգների միջև բանակցությունների հինգերորդ փուլի ավարտից հետո Իրանի գլխավոր բանակցող, արտգործնախարար Աբբա Արաղչին հայտարարել է, որ «դա բանակցությունների ամենապրոֆեսիոնալ փուլերից մեկն էր»։ «Մենք անսասան ենք մեր դիրքորոշումներում։ Ամերիկյան կողմն այժմ հստակ պատկերացում ունի Իրանի դիրքորոշման վերաբերյալ»,- շեշտել է նա։               
 

«Միջազգային հարաբերություններում մենք կիսասուբյեկտ ենք»

«Միջազգային հարաբերություններում մենք կիսասուբյեկտ ենք»
08.09.2017 | 00:23

«Իրատեսի» հարցերին պատասխանում է քաղաքական վերլուծաբան ՎԻԳԵՆ ՀԱԿՈԲՅԱՆԸ:

-Ձեր կարծիքով՝ ո՞րն է քաղաքական աշնան օրակարգի ամենակարևոր հարցը:
-Կարծում եմ՝ ոչ միայն աշնան, այլև ձմռանը հանրության մի հատվածին պարապ չթողնող, ամենակարևոր հարցը ներքաղաքական հնարավոր վերադասավորումներն են:
-Ցավո՞տ է լինելու, ցնցումներո՞վ, թե՞ աննկատ ու հանդարտ:
-Իհարկե, կարծես, այդ հարցերն ավելի շատ հետաքրքրում են լրագրողական շրջանակներին ու վերլուծաբաններին, քան հանրությանը, բայց հարցն իրականում կա, ու չեմ կարծում, որ այնքան սուր է, որքան թվում է: Հազիվ թե իշխող կոալիցիայում կամ քաղաքական շրջանակներում հարցն այս աստիճանի սուր դրված լինի:
-Կարելի՞ է ենթադրել, որ նրանք արդեն գիտեն լուծումը:
-Կան տարբերակներ, որ գաղտնիք չեն շահագրգիռ կողմերի համար, և հասկանալով՝ ինչ հեռանկարներ կան, կողմերը հանգիստ են վերաբերվում:
-Որո՞նք են այդ տարբերակները:
-Բոլորս էլ գիտենք, որ հիմնականում երկուսն են՝ Սերժ Սարգսյանը, այնուամենայնիվ, ստանձնում է վարչապետի պաշտոնը, Կարեն Կարապետյանը վերանշանակվում է վարչապետ:
-Ինչու՞ երկու, ոչ թե երեք տարբերակ:
-Տեսականորեն ավելի շատ տարբերակներ կան: Բայց իմ տպավորությամբ՝ դեռևս անցած տարի Սերժ Սարգսյանի ու Կարեն Կարապետյանի միջև եղել է համաձայնություն՝ ով ինչով է զբաղվելու ու ինչքան: Կարծում եմ՝ եղել են համաձայնություններ, տրվել են երաշխիքներ: Գուցե ոչ միայն երկու կողմերի միջև, այլև համաձայնության երաշխավորներ են եղել, և փաստ է, որ մեկ տարի կողմերը կատարել են ստանձնած պարտավորությունները՝ ըստ ժամանակացույցի:
-Մեկ տարի առաջ Կարեն Կարապետյանը նշանակվեց վարչապետ, հռչակվեց նոր ոգի, սիմվոլ և որոշակի հանրային սպասումներ հարուցեց: Ձեր կարծիքով՝ սպասումները արդարացա՞ն:
-Հանրային սպասումներ, իհարկե, առաջացան և բնական էին: Կարծում եմ (և դրա մասին վկայակոչում են նաև վերջին սոցհարցումները), այսօր էլ պահպանվում է զգուշավոր լավատեսությունը:
-Մարդը ամբողջ կյանքում կարող է զգուշավոր լավատես լինել, արդյունքը ի՞նչ է:
-Կարեն Կարապետյանի պարագայում լավատեսությունը պահպանվել է մի քանի պատճառներով: Նրան շարունակում են դիտարկել համակարգից դուրս մարդու:
-ՀՀԿ-ին անդամակցելուց հետո՞ էլ:
-Այո, ու դա գուցե պարադոքս է: Այդ հարցը կարող էր ակտուալ լինել ընտրությունների ժամանակ, շատ ռիսկային քայլ էր՝ ընտրություններից առաջ համակարգից դուրս ընկալվող մարդուն դարձնել ՀՀԿ-ական: Կար ռիսկ, որ դա կազդի նրա վարկանիշի ու խարիզմայի, նրա ընկալման վրա:
-Դա՞ էր յոթ հազար գազավիկներով ՀՀԿ մտնելու պատճառը:
-Փաստը մնաց փաստ, որ դա էապես չազդեց նրա վարկանիշի վրա:
-Փաստը մնաց փաստ, որ նա այդպես էլ իր թիմը չունեցավ:
-Ես կարծում եմ, որ մեծ հաշվով նման խնդիր չի էլ դրվել: Այն պահից, երբ մի քանի տարի առաջ լրագրողների հետ հանդիպմանը Սերժ Սարգսյանը հայտարարեց, որ նոր Սահմանադրությամբ պետական գլխավոր պաշտոնը լինելու է վարչապետինը, բոլորը սկսեցին մտածել, որ այդ պաշտոնին հավակնող մարդը պետք է անպայման զբաղվի նաև քաղաքականությամբ՝ ներքին ու արտաքին, անվտանգության խնդիրներով: Ի դեմս ապագա վարչապետի սկսեցին տեսնել նոր նախագահի՝ գործառնություններն ասոցացնելով նրա կերպարի հետ: Շատ արագ, սակայն, հասկացանք, որ կա դերերի բաժանում Սերժ Սարգսյանի ու Կարեն Կարապետյանի միջև: Որքան էլ լրագրողներն ու քաղաքական շրջանակները Կարեն Կարապետյանին դրդում էին դեպի քաղաքականություն, նա ընդգծված ցույց էր տալիս, որ մտադիր չէ քաղաքականությամբ զբաղվել, իր համար առաջնայինը տնտեսությունն է: Սերժ Սարգսյանը զբաղվում էր մնացած հարցերով՝ իբրև նախագահ, բնականաբար, իրեն հեռու չէր պահում նաև տնտեսական հարցերից: Ակնհայտ էր, որ կա դերերի հստակ բաժանում: Նույնիսկ երբ Կարեն Կարապետյանի համար ՀՀԿ-ում բացառիկ ու հատուկ կարգավիճակ սահմանվեց՝ առաջին փոխնախագահի, որ իր նախորդները չէին ունեցել, նա Հայաստանում ընդունված ստանդարտներին համապատասխանող քաղաքականությանը չտրվեց, ակնհայտ էր, որ այլ ծրագիր կա իր առնչությամբ:
-Ի՞նչ խնդիր է լուծելու Սերժ Սարգսյանը վարչապետ դառնալով:
-Հայտարարելով ժամանակին, որ ինքը չի դառնալու ոչ ԱԺ նախագահ, ոչ վարչապետ՝ (ենթադրվում է նաև ՀՀ նախագահ) Սերժ Սարգսյանը այն ժամանակից մտքում ուներ այլ սխեմաներ: Կարծում եմ՝ իր խոսքի մի մասը նա արդեն կատարել է՝ ԱԺ նախագահ չդառնալով և հիմա կփորձի, եթե նման հնարավորություն ընձեռվի, իր խոստումի երկրորդ մասն էլ կատարել:
-Ո՞րն է «նման հնարավորությունը»:
-Համակարգը, որ ստեղծվեց սահմանադրական փոփոխություններից հետո, հնարավորություն է տալիս, չլինելով վարչապետ, փաստացի ունենալ շատ մեծ իշխանություն:
-Համակարգը հնարավորություն է տալիս իրական ու ձևական իշխանության:
-Լինելով խորհրդարանական հանրապետություն՝ պարզ է, որ խորհրդարանում մեծամասնություն ստացած կուսակցությունն է որոշում՝ ով է լինելու վարչապետը և նախագահը, ներառյալ մյուս պաշտոնները: Դերերի բաժանումը կարող է շարունակվել՝ վարչապետը զբաղվում է տնտեսության հարցերով, թերևս նրա ենթակայության տակ կարող է լինել նաև ոստիկանությունը, իբրև ներքին կյանքի մաս, Սերժ Սարգսյանը, լինելով քաղաքական մեծամասնության ղեկավար, կարող է ստանձնել Ազգային անվտանգության խորհրդի նախագահի պաշտոնը (նոր լիազորություններով) և համակարգել Ազգ-բանակ հայեցակարգի տակ հավաքվող օղակների աշխատանքը:
-Ազգային անվտանգության խորհրդի նախագահը կարո՞ղ է գնալ Ղարաբաղի հարցով բանակցությունների:
-Իսկ ինչու ո՞չ:
-Այլ երկրի նախագահը կբանակցի՞ ԱԽ նախագահի հետ՝ ձևաչափեր կան միջազգային պրակտիկայում:
-Իսկ նախագահի հետ կբանակցե՞ն:
-Սահմանադրությամբ առաջին դեմքը վարչապետն է:
-Կարծում եմ՝ որոշիչն այն է, թե ով է այդ պաշտոնյան. ասենք՝ նախկին նախագահը: Տեսականորեն ու գործնականում դա հնարավոր է: Առավել ևս, երբ Մոսկվան ու մյուս համանախագահները ցանկանան բանակցել: Ի վերջո, նոր Սահմանադրությամբ ՀՀ նախագահի պաշտոնն էլ կա ու եթե այդ պաշտոնում գտնվի թեկնածու, որ անընդհատ եղել է բանակցային գործընթացի մեջ, օրինակ՝ Արկադի Ղուկասյանը, որ տասնամյակներ շարունակ լավագույնս տեղյակ է ու մեծ ազդեցություն ունի: Վերջապես՝ ո՞վ է ասում, որ հենց այսօրվա վարչապետը չի կարող անհրաժեշտության դեպքում բանակցել: Ես չեմ բացառում, որ կլինի իշխանության երկու բևեռ՝ ներքին ու արտաքին տնտեսական, որը Կարեն Կարապետյանինն է, և Սերժ Սարգսյան, որ տնօրինում է անվտանգության, արտաքին քաղաքական հարցերը:
-Կիսատ-պռատության տպավորություն չունե՞ք այդ լուծումից:
-Բացարձակապես: Խորհրդարանական համակարգի անցումը իշխանության վերաբաշխում է տարբեր օղակների միջև, որ թույլ է տալիս և ներքին քաղաքական հարցերում առավել մանևրունակ լինել՝ ներքին հակասությունների վրա խաղալով ու իբրև բարձրագույն արբիտր ներգործելով, և արտաքին քաղաքական հարցերում: Շատ են խոսում, որ Սահմանադրությունը փոխվեց, որ Սերժ Սարգսյանը վերարտադրի իր իշխանությունը: Այդ ամենում ռացիոնալ հատիկ կա: Բայց ի՞նչն էր խանգարում այդ դեպքում միայն նախագահ դառնալու ժամկետային սահմանափակումը վերացնել: Դժվար չէր կանխատեսել, որ ցանկացած դեպքում մեղադրելու էին իշխանությանը վերարտադրվելու ցանկության մեջ: Կես տարի կփնթփնթային ու կհաշտվեին:
-Մենք կարող էինք նաև չփնթփնթալ, բայց կան միջազգային հանրություն ու ժողովրդավարության պատրանքը պահելու անհրաժեշտություն: Կա մեծ աշխարհ, որը համեմատում է Հայաստանը տարածաշրջանի իր հարևանների հետ:
-ՈՒ ի՞նչ է տալիս այդ համեմատությունը:
-Դուք կարո՞ղ եք համեմատել Իլհամ Ալիևին ու Սերժ Սարգսյանին:
-Հայաստանի առավելության որոշիչ չափորոշի՞չ եք համարում՝ երկիրը ժողովրդավարակա՞ն է, թե՞ ոչ: Այսօրվա ցինիկ և կրկնակի ստանդարտներով հարուստ աշխարհում՝ երբ պետք է՝ ժողովրդավարության պատրվակը օգտագործվում է, երբ պետք չէ՝ անտեսվում: Հետխորհրդային շատ երկրներ կան, որտեղ ոչ մեկին չի հետաքրքրում ժողովրդավարության մակարդակը:
-Չի հետաքրքրում, որովհետև նավթ ու գազ կա, մենք էլ ունե՞նք:
-Ռեալ քաղաքականության մեջ գործում են այլ սկզբունքներ: Ժողովրդավարության մակարդակի դրական ու բացասական բազում օրինակներ կան, որ աշխարհաքաղաքական կենտրոններն օգտագործում են ըստ անհրաժեշտության: Ֆեյքային է տեսակետը, որ գլխավոր պաշտոնը Հայաստանում վարչապետինն է, իրականում վարչապետը ցանկացած խորհրդարանական երկրում գրեթե ամենախոցելին է, որովհետև նրան նշանակելն ու հանելը քաղաքական մեծամասնության իրավունքն է:
-Այդպես է ժողովրդավարական երկրներում, որտեղ նորմալ ընտրություններ են լինում:
-Ֆորմալ առումով Հայաստանում եղել է ժողովրդավարական ընտրություն՝ ժողովուրդը փողը վերցրել է, ընտրել է՝ ում պետք է: Եվ բողոքող չկա:
-Մենք հաղթահարե՞լ ենք ընդդիմադիրի այն կերպարը, որ առավոտից երեկո հայհոյում էր իշխանությանը ու իր առաքելությունն ավարտած՝ տուն գնում:
-Ես նույնիսկ չգիտեմ՝ ժամանակավրե՞պ, թե՞ վաղաժամ է այսօր խոսել ընդդիմության մասին: Այս ընտրություններից հետո կնքվեց այն իրավիճակը, որ հին ընդդիմությունը կազմաքանդված է ու չկա, բայց նորն էլ, նոր հոսանքներ դեռևս չկան:
-Փաստորեն՝ չե՞ք հավատում ԲՀԿ-ի ընդդիմություն լինելուն:
-ԲՀԿ-ի այսօրվա կարգավիճակը կանխատեսելի էր՝ ծրագրված ընտրություններից շատ ու շատ առաջ: ԲՀԿ-ն նորից, այսպես կոչված, այլընտրանք է:
-Իշխանությա՞նը, թե՞ ընդդիմությանը:
-Սահմանադրությամբ՝ ԲՀԿ-ն իրավունք չունի այլ կարգավիճակում լինել, քան ընդդիմությունն է, իր գործունեությամբ՝ այլընտրանքային է: Դեյուրե՝ ընդդիմություն, դեֆակտո` նույն այլընտրանքը, ինչ եղել է նախորդ խորհրդարանում: ԲՀԿ-ն այն քաղաքական ուժն է, որ մեծամասնությանը հնարավորություն է տալիս իր համար անցանկալի իրավիճակներում փափուկ վայրէջք կատարել:
-Իսկ «Ե՞լքը»:
-«Ելքը» համակարգային ընդդիմություն է և խաղում է քաղաքական խաղի ընդունված կանոններով, որ սահմանել է այսօր գործող համակարգը: Մենք ունենք ուժեր, որ դավանում են հեղափոխություններ ու ապստամբություններ ու չեն ընդունում ընտրություններով իշխանության գալու հնարավորությունը: «Ելքը» խորհրդարանական համակարգային ընդդիմություն է, որ անհրաժեշտ է ցանկացած իշխանության: Լինելով բավականին խայտաբղետ իր ներսում, ունենալով տարբեր ծագումնաբանություն ու անցած ճանապարհ՝ «Ելքը», կարծում եմ, բավականին խոցելի է:
-Գուցե հակառա՞կը՝ ոչ թե հակադրում, այլ համադրում են իրենց խայտաբղետությունն ու փորձը, ու դա դարձնում է նրանց առավել շահեկա՞ն:
-«Ելքը» որպես ընդդիմություն իր դերը փորձում է կատարել դասական առումով՝ հակադրվելով իշխանությանը, իր առաջարկներն անելով: Բայց չեմ կարծում, որ իշխանությունը շատ մեծ դիսկոմֆորտ է զգում՝ ԱԺ-ում ընդդիմության առկայությամբ:
-Չե՞ք կարծում, որ ամենամեծ դիսկոմֆորտը իշխանությունն ինքն իր ներսում է զգում:
-Հազիվ թե, իշխանության մեջ, բնականաբար, կան տարբեր ֆինանսատնտեսական ու օլիգարխիկ խմբեր, որոնք միմյանց հետ մրցում են՝ իրենց ազդեցությունը պահպանելու կամ ավելացնելու համար: Կարծում եմ՝ վարչապետի անձի շուրջ աղմուկը հիմնականում հենց այդ շատ շահագրգռված խմբերն են հրահրում:
-Երրորդ մեկի վարչապետ լինելը այդ պարագայում բացառու՞մ եք:
-Չեմ բացառում տեսականորեն: Ես չեմ կարծում, որ ՀՀԿ-ն է հարցերը լուծում, կա քաղբյուրո, որը որոշում է ընդունում:
-Բոլո՞ր կուսակցություններում է այդպես, թե՞ միայն ՀՀԿ-ում: Երբ Սերժ Սարգսյանը լռում է, ոչ ոք ոչինչ չի ասում ու չգիտի, որ ասի: Նորմա՞լ է:
-ՀՀԿ-ն դա չի էլ թաքցնում: Կուսակցական յուրաքանչյուր անդամ՝ բարձր պաշտոնյայից մինչև շարքային, առանց խաղեր տալու ասում է՝ Սերժ Սարգսյանն է մեր նախագահը՝ ինչպես ասի՝ այնպես էլ կլինի: Այնուամենանիվ, չեմ կարծում, որ միայն Սերժ Սարգսյանն է որոշում, կա մարդկանց նեղ շրջանակ՝ և պաշտոնյաներ, և բիզնեսմեններ, որ որոշումները քննարկում ու առաջարկում են նրան:
-2018-ի ապրիլի իրադարձությունների վրա արտաքին գործոնի ազդեցություն կա՞:
-Ես կարծում եմ՝ այս փուլում Սերժ Սարգսյանն ավելի շատ վարչապետ չդառնալուն է նախապատվություն տալիս, դեֆակտո իշխանությունն իր ձեռքում պահելով, հետո կարող է լինել իրավիճակ, որ ստանձնի վարչապետությունը:
-Ո՞ր իրավիճակում դա կլինի:
-Եթե, Աստված չանի, պատերազմական իրավիճակ ստեղծվի, երբ ըստ Սահմանադրության գերագույն գլխավոր հրամանատարի իրավասությունն անցնում է վարչապետին: Այդ դեպքում դա ինչ-որ չափով կդառնա պարտադրանք թե ներքին, թե գուցե արտաքին շրջանակների կողմից:
-Հոգլանդի ակտիվ հրաժեշտը, Լավրովի տրտունջները տեղավորվում են ՌԴ-ԱՄՆ «քնքուշ» հարաբերությունների ուղեծրու՞մ, թե՞ նոր փուլ է սկսվում:
-Տեղավորվում են «քնքշության» մեջ, որը բարդացնում է վիճակը: Շատերին թվում է, թե գերտերությունների հակասությունների վրա հնարավոր է խաղալ, բայց դրա համար լուրջ ռեսուրսներ պիտի ունենաս՝ տնտեսական, քաղաքական, վերլուծական: Այդ հակասությունների վրա խաղալը նաև ռիսկային է՝ կարող է երկու կողմի հարվածի տակ հայտնվես: Արցախյան հարցի կարգավորման լուրջ տեղաշարժեր ու հեռանկարներ ես չեմ տեսնում, կա շարժման իմիտացիա:
-Չունե՞ք տպավորություն, որ Մադրիդյան սկզբունքները վաղուց իրենց սպառել են՝ կամ տանում են փակուղի, կամ պատերազմի:
-Կա աշխարհաքաղաքական հավասարակշռություն, ոչ ոք չի ուզում կտրուկ քայլերով փոխել նժարների դիրքը: ՈՒղղակի կողմերը ստեպ-ստեպ հիշեցնում են, որ իրենք գործի մեջ են՝ Հոգլանդը հայտարարություն է անում, Լավրովը պարզաբանում է իրավիճակը և այլն, և այլն: Հոգլանդի հայտարարությունը հիմնականում ուղղված էր Հայաստանի ու Ադրբեջանի հանրությանը և նշանակում էր՝ սա է բանակցությունների բովանդակությունը, ուրիշ փաստաթուղթ չկա: Բոլոր համանախագահներն էլ աշխարհաքաղաքական կոնսենսուս ունեն այդ հարցում՝ անունը ինչ ուզում եք դրեք: Սերժ Սարգսյանը շատ գեղեցիկ հրաժեշտ տվեց դրան, ասելով, որ ամեն տողին ու բառին, եթե նույնիսկ համաձայնում ենք, չի նշանակում, որ լինելու է: Իրականում բոլորն էլ հասկանում են, որ Մադրիդյան սկզբունքներն այսօր արդեն չեն աշխատում, առավել ևս ապրիլյան պատերազմից հետո:
-Նկատե՞լ եք, որ շփման գծում իրավիճակը հատկապես սրվեց Հայաստանի՝ ԵԱՏՄ-ին անդամակցությունից հետո: Զուգադիպությու՞ն է:
-Ես չեմ կարծում, որ իրար հետ կապ ունեն, պարզապես Ադրբեջանը սկսեց հասկանալ, որ աշխարհը դեֆակտո ընտելանում է Ղարաբաղի անկախությանը:
-Ռուսաստանի և Թուրքիայի հարաբերությունների սերտացումը իրավիճակայի՞ն, թե՞ ռազմավարական դաշնակցություն է:
-Ես կարծում եմ, որ Ռուսաստանը որոնում է ռազմավարական դաշնակցություն:
-Չկա՞ տարբերակ, որ Էրդողանը Արևմուտքի հետ հաշտվելու դեպքում նորից հեռանալու է ռուսներից:
-Էրդողանը փորձելու է երկու լարի վրա էլ խաղալ: Ռուսները միշտ էլ ցանկացել են այս տարածաշրջանում Թուրքիայի հետ ռազմավարական դաշնակցություն ունենալ, Եվրոպայում՝ Գերմանիայի: Գերմանիայի հետ հարաբերությունները սերտացել էին, ՈՒկրաինան կասեցրեց, Թուրքիայի հետ՝ ինքնաթիռը խփելուց հետո, նոր փուլ է սկսվել: Ձգտումը երկկողմանի է: Թուրքիան էլ է հասկացել, որ երբ ռեալ այլընտրանք չունի, հայտնվում է այն իրավիճակում, որ հիմա ունի Եվրոպայի հետ:
-Ռուսների ու թուրքերի հարաբերությունների սերտացումը միշտ եղել է ի հաշիվ Հայաստանի ու հայերի, հիմա վտանգ ունե՞նք:
-Միշտ էլ կան և վտանգներ, և հնարավորություններ: Թուրքիան մեծ ազդեցություն ունի Ադրբեջանի վրա, հազիվ թե դա մեզ համար միայն միակողմանի վնասաբեր լինի: Ռուսաստանը խնդիր ունի Հարավային Կովկասում իր դիրքերն ավելի ամրապնդելու, և հիմա փորձում է մանևրել: Հայաստանը ռազմավարական դաշնակցի կարգավիճակ ունի, խնդիրն Ադրբեջանին պահելն է, որ չթեքվի այլ ուղղությամբ: Ժամանակ առ ժամանակ քայլեր են ձեռնարկվում, հետուառաջ է անում՝ երկուսին էլ պահելու համար:
-Ինչու՞ Հայաստանը հրաժարվեց ՆԱՏՕ-ի զորավարժություններին մասնակցելուց՝ քաղաքական քոչարիի շրջանակու՞մ:
-Կարծում եմ՝ ինչ-որ փոխհատուցում եղել է, դա երևում է նաև պաշտոնական գերատեսչությունների արձագանքներից, զգացվում է, որ ինչ-որ բան չի ասվում: Իհարկե, եղել է նաև հայկական ավանդական դիվանագիտության պահը՝ մի ամիս առաջ մասնակցեցինք ՆԱՏՕ-ի զորավարժությանը՝ մի ռևերանս արեցինք Արևմուտքին, մի ռևերանս էլ անենք Ռուսաստանին:
-Այդ քայլերով Հայաստանը չի՞ հաստատում, որ ինքը, մեղմ ասած, ոչ այնքան հուսալի ու ոչ այնքան ինքնուրույն խաղացող է:
-Մեր բախտը բերում է նրանով, որ համաշխարհային հանրությունը պրագմատիկ է վերաբերվում մեզ և մեր ստատուս քվոն ռեալ է գնահատում՝ ինչ կարող ենք անել ինքնուրույն և ինչ կարող ենք պայմանավորվել ուրիշների հետ: Դա փաստ է՝ լավ է, թե վատ:
-Միջազգային հարաբերություններում մենք սուբյե՞կտ ենք, թե՞ օբյեկտ այդ կտրվածքով:
-Միջազգային հարաբերություններում մենք կիսասուբյեկտ ենք: Եվ նման կիսաքայլերը հիմք են տալիս միջազգային հանրությանը կամ որոշ շրջանակների՝ Հայաստանին ոչ բարեկամական, պնդել, որ Հայաստանը քաղաքական ինքնիշխանության հետ որոշակի խնդիրներ ունի: Անկախ՝ ինչ փոխհատուցում կստանանք, իմիջի ու հեղինակության հերթական վնասն ունեցանք:

Զրույցը՝
Անահիտ ԱԴԱՄՅԱՆԻ

Դիտվել է՝ 5127

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ